Pkvylet.cz – Pěšky, kolem na výlet – turistický informační portál

Cyklovýlet: Srní, Modrava, Březník, Filipova Huť, Horská Kvilda, Antýgl, Srní

Délka trasy: cca 46 km

Vhodná mapa: Šumava – Železnorudsko, Povydří, Churáňov - 1: 50 000 (SHOCART č.34)

Výchozí místo: informační středisko Srní 830 m.n m.
GPS: Loc: 49°5'13.182"N, 13°28'48.693"E Srní

Popis trasy

Z výchozího místa se vydáme směrem na Mechov (Mosau) po cyklotrase Cyklostezka č.33 (2114). Za 1,2 km v Mechově odbočíme vlevo do stoupání, při plavebním kanálu. Dostali jsme se k Vchynicko Tetovskému plavebnímu kanálu a pojedeme proti proudu. Za 2 km stoupání přijedeme k Vtokovému objektu elektrány Vydra (Pod Kostelním vrchem 895 m / 3,2 km). Pokračujeme 6 km při kanálu až k Rokytě (9,2 km), kterou míjíme a dále pokračujeme při kanálu až na Rechle (11,8 km). Po prohlídce Rechlí pokračujeme na hlavní silnici vpravo 2,1 km do Modravy (14 km). Na Modravě odbočíme vpravo, míjíme informační centrum a za 150 m odbočíme vlevo na Březník, značeno cyklo Cyklostezka 1023. Za 7,5 km dojíždíme na Březník (1144 m / 21,6 km). Zde si prohlédneme expozici Šumavy, občerstvíme, pokocháme pohledem na Luzný 1373 m a vyrážíme údolím zpět až k rozcestníku Na Ztraceném, kde odbočíme vpravo do stoupání směr Filipova Huť. Míjíme bývalou Černohorskou nádrž, Lovčí skálu a sjíždíme do Filipovi Huťě (1108 m / 31 km). Na hlavní silnici odbočíme vpravo a po 0,8 km odbočíme na Korýtku vlevo po cyklotrase Cyklostezka 1042. Za 5 km se dostáváme do Horské Kvildy, na hlavní silnici odbočíme vlevo a po krátkém stoupání dojíždíme k hotelu Rankl (1075 m/ 36,3 km). Zde je příjemné posezení i občerstvení s krásným výhledem do okolí. Od hotelu odjíždíme klesáním k Hamerskému potoku. Zde by bylo lépe kolo tlačit až na Antýgl (900 m / 40,3 km). Prohlédnem si kemp a dáme se po asfaltové silnici směrem na Rokytu, cyklotrasa Cyklostezka 33. Po 250 m stoupání odbočíme vlevo k prohlídce geologické expozice a informačního centra Rokyta. Vrátíme se na hlavní silnici a pokračujeme po 33 až na Srní (830 m/ 46 km).

Uvedené kilometry uvádí vzdálenost, kterou jsme ujeli z počátečního místa.

Doporučujeme kola tlačit ve sjezdu při Hamerském potoku.

Komentář: projíždíme při Vchynicko Tetovském kanálu proti proudu. Když máme štěstí, nahlédneme do Vtokového objektu elektrárny Vydra. Prohlédnem si Rechle, Modravu, Březník, Horskou Kvildu, Antýgl, Rokytu. Navštívíme na Srní výtečnou cukrárnu.

Fotografie

Vtokový objekt el. Vydra Vtokový objekt el. Vydra Vtokový objekt el. Vydra Vtokový objekt el. Vydra Vtokový objekt el. Vydra Vtokový objekt el. Vydra Vchynicko Tetovský plavební kanál Vchynicko Tetovský plavební kanál Vchynicko Tetovský plavební kanál Vchynicko Tetovský plavební kanál Vchynicko Tetovský plavební kanál Rechle Vchynicko Tetovský plavební kanál Rechle Vchynicko Tetovský plavební kanál Rechle Antýgl Březník Expozice na Březníku Expozice na Březníku Expozice na Březníku Expozice na Březníku Pohled na Lužný 1373 m Údolí pod Březníkem Kaplička u Horské Kvildy Kaplička u Horské Kvildy Kaplička u Horské Kvildy Hamerský potok Hamerský potok Na Rokytě

Kilometrovník:

• 0 km Srní 830 m n m.
  • 1,2 km Mechov (Mosau) 850 m n m.
  • 3,2 km Pod Kostelním vrchem 895 m n m.
  • 14 km Modrava 983 m n m.
  • 21,6 km Březník 1144 m n m.
  • 31 km Filipova Huť 1108 m n m.
  • 36,3 km H.Kvilda hotel Rankl 1075 m n m.
  • 40,3 km Antýgl 900 m n m.
  • 46 km Srní 830 m n m.

Výletní cyklistickou trasu pro Vás připravil penzion Habr v Železné Rudě.