Pkvylet.cz – Pěšky, kolem na výlet – turistický informační portál

Cyklovýlet: Jesenická v.n., Cheb, Františkovy Lázně, Seeberg, Jesenická v.n.

Délka trasy: cca 41 km

Vhodná mapa: Západočeské lázně - cyklo, 1: 60 000 (SHOCART č.122)

Výchozí místo: ubytovací zařízení jacht klubu (Jachtklub Cheb) na severním pobřeží vodní nádrže Jesenice – obec Dřenice (Chebsko)
GPS: 50°4'11.37"N, 12°27'29.417"E výchozí místo

Popis trasy

Na trasu cyklovýletu vyjíždíme z parkoviště jacht klubu po cyklo trase 2070 Cyklostezka. Za 1,1 km odbočíme vlevo. Cesta klesá mezi stromy, dále jedeme při lese, až opět klesáme chatovou oblastí a vlevo míjíme pláže vodní nádrže (3,1 km). Dostáváme se do Velké Všeboře (4 km). Na asfaltové silnici odbočíme vpravo a  pokračujeme souběžně s železniční tratí. Dále pokračujeme po trase 2070 Cyklostezka. Vjíždíme do obce Podhrad a u restaurace (5,6 km) pokračujeme rovně, jedeme 2,5 km rovně, až na hlavní silnici v Chebu, kde odbočíme vlevo, po 350 m podjíždíme železniční trať, opouštíme cyklo značení rovně a za 350 m po klesání přejíždíme světelnou křižovatku rovně (8,6 km). Za 20 m odbočíme vlevo a pokračujeme chebskými uličkami dle městského značení až na náměstí (9,2 km). Prohlédnem si náměstí, navštívíme informační centrum "i" (turistická značka č.780), načerpáme informace (internet zdarma) a pokračujeme k Chebskému hradu (turistická značka 100). Sjedeme okolo vstupní brány hradu klesáním k řece Ohři, odbočíme vlevo, dojedeme na parkoviště pod hradními hradbami a pokračujeme až k hrázi vodní nádrže Skalka (11,2 km). Zde najíždíme na cyklo trasu 36 Cyklostezka, přejíždíme hráz a po trase 36 Cyklostezka za 3,6 km přijíždíme k empírovému vyhlídkovému altánu k rozcestníku Chebská stráž (14,8 km). Zkoukneme vodní plochu Skalky a pokračujeme při lese, později klesáním, míjíme vlevo restaurační dvůr Stein a na křižovatce pokračujeme rovně (16,2 km), za 300 m přejíždíme po mostě silnici a sjíždíme do Komorní Hůrky. Vlevo míjíme hotel Komorní Dvůr a dále pokračujeme po cyklo trase 36 Cyklostezka až do Františkových Lázní (18,9 km), (turistická značka 750). Prohlédnem si lázně a vracíme se do Máchovo ulice, odbočujeme vlevo do Anglické ulice, vyjíždíme z Františkových Lázní. Přes obec Lomany se dostáváme opět na cyklo trasu 36 Cyklostezka (22,5 km). Pokračujeme za dva km na křižovatce vlevo a za 600 m přijíždíme k hradu Ostroh - Seeberg (23,1 km), (turistická značka 445). Vykonáme prohlídku hradu, popřípadě využijeme možnosti občerstvení v přilehlé restauraci. Dále sjíždíme při hradních hradbách, vpravo míjíme rybník a stoupáním (projíždíme Drahovem) se dostaneme na křižovatku, kde  odbočíme vlevo (26 km). Najíždíme na cyklo trasu 2057 Cyklostezka, po té pokračujeme 4,7 km klesáním, podjíždíme hlavní silnici (30,7 km) a po cyklo trase pokračujeme 1,6 km, přejíždíme křižovatku rovně (32,3 km) a za 2,5 km přijíždíme do Chebu na hlavní silnici. Pokračujeme vpravo, opatrně projíždíme Chebem až na světelnou křižovatku (36 km), kde odbočíme vlevo, pokračujeme do stoupání, podjíždíme trať a na křižovatce (37,2 km) pokračujeme rovně do stoupání. Za dva kilometry míjíme po pravé straně letiště a za 1,9 km dorážíme do jacht klubu.

Uvedené kilometry uvádí vzdálenost, kterou jsme ujeli z počátečního místa.

Trasa je určena výhradně pro cyklisty.

Komentář: trasa není náročná na převýšení, navštívíme chebské náměstí a hrad. Za povšimnutí stojí i empírový altánek nad vodní nádrží Skalka. Prohlédnem si Františkovy Lázně a trasu ukončíme prohlídkou hradu Seeberg. Při průjezdu Chebem a Františkovými Lázněmi dbáme na bezpečnost.

Fotografie

Cheb radnice Cheb náměstí Cheb náměstí kašna Cheb Špalicek Cheb hrad Františkovy lázně František Františkovy lázně Františkovy lázně Františkovy lázně Františkovy lázně Františkovy lázně Seeberg Seeberg sypka Seeberg nadvoří Seeberg restaurace Seeberg restaurace

Kilometrovník:

• 23,1 km Ostroh - Seeberg
  • 36 km Cheb světelná křižovatka
  • 41 km jacht klub Jesenice

Výletní cyklistickou trasu pro Vás připravil penzion Habr v Železné Rudě.